Subiecte similare
Căutare
Ultimele subiecte
Subiectele cele mai active
Bookmarking social
Pastrati adresa Descopera Islamul pe site-ul dvs. de bookmarking social
Pastrati adresa Surorile Musulmane Forumul Femeilor Convertite la Islam pe site-ul dvs. de bookmarking social
Cine este conectat?
În total sunt 1 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 1 Vizitator Nici unul
Recordul de utilizatori conectați a fost de 10, Dum Apr 19, 2020 12:53 pm
islamic clock
calendar islamic
Dincolo de vãlul prejudecãtilor
Dincolo de vãlul prejudecãtilor
Dincolo de vãlul prejudecãtilor
În general, la nivelul tuturor societăţilor umane, femeile au constituit subiectul predilect al nenumăratelor prejudecăţi. Imaginea stereotipă a femeii musulmane – îmbrobodită, ignorantă şi sechestrată în casă de către soţ sau tată, exponenţi ai despotismului absolut – este asociată frecvent Islamului, conceput ca o religie anacronică şi primitivă, care continuă să oprime cu cruzime femeia într-un secol în care semenele ei şi au câştigat dreptul la independenţă şi libertatea de a-şi exhiba nuditatea în public. Cei care i-au negat însă femeii musulmane drepturile şi valoarea au fost oamenii cantonaţi în tradiţii (adesea preislamice), în diferite practici culturale, şi nu musulmanii veritabili care au rămas fideli spiritului şi normelor islamice autentice.
Identitatea de esenţă dintre bărbat şi femeie este validată în Islam fără a se recurge la somatofobia practică medievală sau la de-sexualizarea raţiunii din filosofia raţionalistă. Islamul este prin excelenţă o religie a moderaţiei, a căii de mijloc; omul este deopotrivă aici trup şi suflet şi trebuie să respecte drepturile şi necesităţile fiecărei dimensiuni a fiinţei proprii. Permanenta elevare spirituală trebuie să se reflecte concret în actele noastre cotidiene; redempţiunea implică prezenţa duală a plinirii rugăciunii (imperativul sufletului) şi a daniei, facerii de bine (reglementarea etică a praxis-ului spiritual).
Astfel, egalitatea spirituală dintre sexe se transformă în echitate în contextul practic al exercitării disciplinei spirituale islamice şi a rolurilor conjunctural distincte ale celor doi reprezentanţi ai umanităţii, întrucât Islamul ţine cont de corporalitatea femeii, fără a pretinde o des-trupare forţată, factice.
O religie care nu doar recunoaşte, ci insistă asupra egalităţii spirituale dintre bărbat şi femeie, în contextul ideologic marcat de inexistenţa unui clivaj sacru-profan,etern-cotidian, religios-politic, nu poate decât să aprofundeze, detalieze şi promoveze egalitatea şi / sau echitatea în ce priveşte drepturile şi obligaţiile celor două sexe la nivelul existenţei mundane. O religie care declară că femeia şi bărbatul „participă” la aceeaşi substanţă spirituală nu-şi poate nega propriile axiome afirmând că femeile sunt intrinsec inferioare bărbaţilor. Un musulman autentic, care urmează exemplul Profetului (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) – „Nimeni nu respectă femeile decât acela care este onorabil şi nimeni nu le dispreţuieşte decât acela care este demn de dispreţ” – nu poate să cadă pradă unei mentalităţi misogine şi să privească femeile drept agenţi debili ai lui Şeitan, demonizându-le conform paradigmei Evului Mediu occidental.
Atitudinea cel puţin compătimitoare şi demersurile destul de autoritare de a defini „din exterior” şi de a „elibera” femeia musulmană de „fanatismul imbecilizant” al asumpţiilor islamice, divulgă, pe de o parte, o carenţă informaţională acută, iar, pe de altă parte, autosuficienţa insolentă a cugetătorului occidental care nu acceptă şi nu validează capacitatea de autodefinire şi libertatea construirii propriei identităţi a femeii musulmane.
În general, la nivelul tuturor societăţilor umane, femeile au constituit subiectul predilect al nenumăratelor prejudecăţi. Imaginea stereotipă a femeii musulmane – îmbrobodită, ignorantă şi sechestrată în casă de către soţ sau tată, exponenţi ai despotismului absolut – este asociată frecvent Islamului, conceput ca o religie anacronică şi primitivă, care continuă să oprime cu cruzime femeia într-un secol în care semenele ei şi au câştigat dreptul la independenţă şi libertatea de a-şi exhiba nuditatea în public. Cei care i-au negat însă femeii musulmane drepturile şi valoarea au fost oamenii cantonaţi în tradiţii (adesea preislamice), în diferite practici culturale, şi nu musulmanii veritabili care au rămas fideli spiritului şi normelor islamice autentice.
Identitatea de esenţă dintre bărbat şi femeie este validată în Islam fără a se recurge la somatofobia practică medievală sau la de-sexualizarea raţiunii din filosofia raţionalistă. Islamul este prin excelenţă o religie a moderaţiei, a căii de mijloc; omul este deopotrivă aici trup şi suflet şi trebuie să respecte drepturile şi necesităţile fiecărei dimensiuni a fiinţei proprii. Permanenta elevare spirituală trebuie să se reflecte concret în actele noastre cotidiene; redempţiunea implică prezenţa duală a plinirii rugăciunii (imperativul sufletului) şi a daniei, facerii de bine (reglementarea etică a praxis-ului spiritual).
Astfel, egalitatea spirituală dintre sexe se transformă în echitate în contextul practic al exercitării disciplinei spirituale islamice şi a rolurilor conjunctural distincte ale celor doi reprezentanţi ai umanităţii, întrucât Islamul ţine cont de corporalitatea femeii, fără a pretinde o des-trupare forţată, factice.
O religie care nu doar recunoaşte, ci insistă asupra egalităţii spirituale dintre bărbat şi femeie, în contextul ideologic marcat de inexistenţa unui clivaj sacru-profan,etern-cotidian, religios-politic, nu poate decât să aprofundeze, detalieze şi promoveze egalitatea şi / sau echitatea în ce priveşte drepturile şi obligaţiile celor două sexe la nivelul existenţei mundane. O religie care declară că femeia şi bărbatul „participă” la aceeaşi substanţă spirituală nu-şi poate nega propriile axiome afirmând că femeile sunt intrinsec inferioare bărbaţilor. Un musulman autentic, care urmează exemplul Profetului (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) – „Nimeni nu respectă femeile decât acela care este onorabil şi nimeni nu le dispreţuieşte decât acela care este demn de dispreţ” – nu poate să cadă pradă unei mentalităţi misogine şi să privească femeile drept agenţi debili ai lui Şeitan, demonizându-le conform paradigmei Evului Mediu occidental.
Atitudinea cel puţin compătimitoare şi demersurile destul de autoritare de a defini „din exterior” şi de a „elibera” femeia musulmană de „fanatismul imbecilizant” al asumpţiilor islamice, divulgă, pe de o parte, o carenţă informaţională acută, iar, pe de altă parte, autosuficienţa insolentă a cugetătorului occidental care nu acceptă şi nu validează capacitatea de autodefinire şi libertatea construirii propriei identităţi a femeii musulmane.
Selma- Mesaje : 19
Puncte : 4803
Reputatie : 0
Data de inscriere : 26/03/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Mar Aug 30, 2011 3:39 pm Scris de yasemin
» Al Salamu` Alaykum w Rahmatullah w Baraktuhu !
Mar Aug 30, 2011 2:17 pm Scris de yasemin
» Ce este Hijabul ?
Joi Aug 25, 2011 10:31 am Scris de Nana
» Bine ati venit pe Forumul Femeilor !
Joi Aug 25, 2011 10:24 am Scris de Nana
» Moscheile din Romania
Dum Iul 03, 2011 6:43 pm Scris de Vizitator
» Salam Aleykum
Dum Iul 03, 2011 6:19 pm Scris de Vizitator
» Salam Aleykum
Dum Iul 03, 2011 3:49 pm Scris de NAYLA
» Nora si Soacra
Lun Mai 30, 2011 9:06 pm Scris de Admin
» Educatia copiilor in Islam
Lun Mai 30, 2011 8:25 pm Scris de Selma