Surorile Musulmane Forumul Femeilor Convertite la Islam
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
Căutare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» salam alikum
Lăsarea bărbii EmptyMar Aug 30, 2011 3:39 pm Scris de yasemin

» Al Salamu` Alaykum w Rahmatullah w Baraktuhu !
Lăsarea bărbii EmptyMar Aug 30, 2011 2:17 pm Scris de yasemin

» Ce este Hijabul ?
Lăsarea bărbii EmptyJoi Aug 25, 2011 10:31 am Scris de Nana

» Bine ati venit pe Forumul Femeilor !
Lăsarea bărbii EmptyJoi Aug 25, 2011 10:24 am Scris de Nana

» Moscheile din Romania
Lăsarea bărbii EmptyDum Iul 03, 2011 6:43 pm Scris de Vizitator

» Salam Aleykum
Lăsarea bărbii EmptyDum Iul 03, 2011 6:19 pm Scris de Vizitator

» Salam Aleykum
Lăsarea bărbii EmptyDum Iul 03, 2011 3:49 pm Scris de NAYLA

» Nora si Soacra
Lăsarea bărbii EmptyLun Mai 30, 2011 9:06 pm Scris de Admin

» Educatia copiilor in Islam
Lăsarea bărbii EmptyLun Mai 30, 2011 8:25 pm Scris de Selma

Aprilie 2024
LunMarMierJoiVinSamDum
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Calendar Calendar

Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Admin
Lăsarea bărbii I_vote_lcapLăsarea bărbii I_voting_barLăsarea bărbii I_vote_rcap 
Selma
Lăsarea bărbii I_vote_lcapLăsarea bărbii I_voting_barLăsarea bărbii I_vote_rcap 
Aliye Alexia
Lăsarea bărbii I_vote_lcapLăsarea bărbii I_voting_barLăsarea bărbii I_vote_rcap 
yasemin
Lăsarea bărbii I_vote_lcapLăsarea bărbii I_voting_barLăsarea bărbii I_vote_rcap 
NAYLA
Lăsarea bărbii I_vote_lcapLăsarea bărbii I_voting_barLăsarea bărbii I_vote_rcap 

Bookmarking social

Bookmarking social reddit      

Pastrati adresa Descopera Islamul pe site-ul dvs. de bookmarking social

Pastrati adresa Surorile Musulmane Forumul Femeilor Convertite la Islam pe site-ul dvs. de bookmarking social

Cine este conectat?
În total sunt 1 utilizatori conectați: 0 Înregistrați, 0 Invizibil și 1 Vizitator

Nici unul

[ Vizualizeaza toata lista ]


Recordul de utilizatori conectați a fost de 10, Dum Apr 19, 2020 12:53 pm
islamic clock
calendar islamic

Lăsarea bărbii

In jos

Lăsarea bărbii Empty Lăsarea bărbii

Mesaj  Admin Vin Mai 27, 2011 7:34 pm

De chestiunea de care ne ocupăm se leagă şi lăsarea bărbii să crească. Al-Bukhari a relatat în legătură cu aceasta preluând de la Ibn Omar, care l-a auzit pe Profet -Allah să-l binecuvânteze şi să-l miluiască!- zicând: ’’Deosebiţi-vă de politeişti, lăsaţi bărbile să vă crească şi scurtaţi-vă mustăţile! ’’. Hadisul ne dezvăluie motivul acestei porunci, aceasta fiind deosebirea de politeişti, avându-se în vedere prin ei magii care se închinau la foc. Aceştia îşi tăiau bărbile, iai unii dintre ei, chiar şi le rădeau. Profetul le-a poruncit musulmanilor să se deosebească de ei, pentru a le educa independenţa personalităţii şi pentru a se distinge sub aspectul înfăţişării exterioare şi al convingerilor, pe lângă faptul că în raderea bărbii este o răzvrătire împotriva firii şi o asemănare cu femeile, deoarece barba este unul dintre semnele distinctive ale bărbăţiei.

Lăsarea bărbii să crească nu înseamnă că nu se taie absolut nimic din ea, fiindcă aceasta ar putea duce la lungirea ei nefirească şi l-ar putea incomoda pe cel care o poartă. Dimpotrivă, lungimea şi lăţimea ei trebuie ajustate, aşa după cum a relatat At-Tirmizi într-un hadis şi aşa cum procedau o parte dintre înaintaşi. ’Ayyad a zis: ’’Raderea bărbii şi retezarea ei nu sunt recomandabile, dar ajustarea lungimii şi lăţimii ei, atunci când creşte prea mare, sunt preferabile’’.

Iar Abu Şama a zis: ’’ A apărut un neam [ de oameni ] care-şi rădeau bărbile, şi acesta este mai vestit decât zoroaştrii despre care se relatează că şi le scurtau ’’.

Numeroşi legişti (fuqaha’) au oprit de la raderea bărbii, luând ca argument pentru aceasta porunca Trimisului :s: de a o lăsa să crească, căci porunca iniţială, îndeosebi pentru faptul că el a justificat aceasta prin necesitatea de a fi altfel decât necredincioşii, iar deosebirea de ei este un lucru obligatoriu.

Nu s-a transmis despre niciunul dintre înaintaşi că ar fi abandonat vreodată această obligaţie. Unii dintre savanţii teologi din epoca noastră admit raderea ei sub influenţa realităţii şi supunându-se tendinţei generale, însă ei spun: Lăsarea bărbii să crească este unul dintre lucrurile obişnuite de Profet şi nu este dintre lucrurile stabilite ca Lege, prin care oamenii se dedică slujirii lui Allah. Realitatea este că lăsarea bărbii să crească nu a fost numai confirmată de Profet, ci a fost cerută în mod expres pentru deosebirea de necredincioşi. Ibn Taymiyya a afirmat pe bună dreptate că legiuitorul a cerut în mod special deosebirea de necredincioşi, căci asemănarea cu ei în privinţa aspectului exterior atrage după sine acceptarea lor şi în fond, atrage după sine asemănarea cu ei şi în privinţa înfăţişării exterioare. Aceasta este un lucru confirmat de simţuri şi de experienţă. Şi el a mai spus că toate deopotrivă – Coranul, Tradiţia şi consensul – poruncesc ca musulmanii să se deosebească de necredincioşi şi opresc de la asemănarea cu ei în toate privinţele. Tot ceea ce ar putea să fie motiv al unei stricăciuni ascunse a fost oprit, iar asemănarea cu ei în înfăţişarea exterioară este motiv pentru asemănarea cu ei şi în privinţa obiceiurilor şi faptelor reprolabile, ba chiar în privinţa convingerilor. Iar stricăciunea decurgând din asemănare se poate să nu iasă la iveală, dar dispariţia ei se poate să fie dificilă sau chiar imposibilă, iar Legiuitorul a interzis tot ceea ce este motiv de stricăciune.

Aşadar, există trei păreri în legătură cu raderea sau neraderea bărbii:

- O părere după care raderea bărbii este interzisă, susţinută de Ibn Taymiyya şi de alţii;

- O părere după care raderea bărbii nu este recomandabilă, susţinută de ’Ayyad în Fath al-Bari, fără a fi confirmată de alţii;

- O părere după care raderea bărbii este permisă, susţinută de unii savanţi teologi din această epocă.

Probabil că părerea cea mai apropiată de adevăr şi mai justă este calea de mijloc, adică aceea care afirmă că raderea nu este recomandabilă, pentru că porunca dată de Profet în această privinţă nu se înţelege ca o obligaţie categorică, chiar dacă aduce argumentul deosebirii de necredincioşi. Cel mai apropiat exemplu asemănător cu această situaţie este cel referitor la vopsirea părului cărunt, pentru deosebirea de evrei şi de creştini, dar unii companioni (sahaba) nu şi-au vopsit părul, ceea ce dovedeşte că aspectul acesta a fost considerat facultativ.

Este adevărat că nu s-a transmis despre niciunul dintre înaintaşi că el şi-ar fi ras barba, dar aceasta se datorează probabil faptului că nu aveau nevoie să şi-o radă, pentru că face parte din obiceiul lor.
Admin
Admin
Administrator
Administrator

Mesaje : 406
Puncte : 5982
Reputatie : 2
Data de inscriere : 16/03/2011
Localizare : Bucuresti, Romania

https://surorilemusulmane.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum