Cautare
 
 

Rezultate pe:
 


Rechercher Cautare avansata

Ultimele subiecte
» salam alikum
Mar Aug 30, 2011 3:39 pm Scris de yasemin

» Al Salamu` Alaykum w Rahmatullah w Baraktuhu !
Mar Aug 30, 2011 2:17 pm Scris de yasemin

» Ce este Hijabul ?
Joi Aug 25, 2011 10:31 am Scris de Nana

» Bine ati venit pe Forumul Femeilor !
Joi Aug 25, 2011 10:24 am Scris de Nana

» Moscheile din Romania
Dum Iul 03, 2011 6:43 pm Scris de Vizitator

» Salam Aleykum
Dum Iul 03, 2011 6:19 pm Scris de Vizitator

» Salam Aleykum
Dum Iul 03, 2011 3:49 pm Scris de NAYLA

» Nora si Soacra
Lun Mai 30, 2011 9:06 pm Scris de Admin

» Educatia copiilor in Islam
Lun Mai 30, 2011 8:25 pm Scris de Selma

Iunie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendar Calendar

Cei care creeaza cel mai des subiecte noi
Admin
 
Selma
 
Aliye Alexia
 
NAYLA
 
yasemin
 

Bookmarking social

Bookmarking social digg  Bookmarking social delicious  Bookmarking social reddit  Bookmarking social stumbleupon  Bookmarking social slashdot  Bookmarking social yahoo  Bookmarking social google  Bookmarking social blogmarks  Bookmarking social live      

Pastrati adresa Descopera Islamul pe site-ul dvs. de bookmarking social

Pastrati adresa Surorile Musulmane Forumul Femeilor Convertite la Islam pe site-ul dvs. de bookmarking social

Cine este conectat?
In total este 1 utilizator conectat: 0 Inregistrati, 0 Invizibil si 1 Vizitator

Nici unul

[ Vizualizeaza toata lista ]


Recordul de utilizatori conectati a fost de 7, Lun Iun 27, 2011 11:22 am
islamic clock
calendar islamic

Permis si Interzis in Islam pentru femei

In jos

Permis si Interzis in Islam pentru femei

Mesaj  Admin la data de Vin Mai 06, 2011 4:20 am

Menstruatia si rugaciunea

Toate tipurile de rugaciune (obligatorii sau optionale) sunt interzise pentru o femeie care este la menstruatie.

Este permis a face Takbeer (Allahu Akbar), Tasbeeh (SubhanAllah) si Tahmeed (Alhamdulillah), a spune Bismillah inainte de o actiune (de ex inainte de a manca, a bea), a citi Hadithuri, a tine discutii islamice, a face Dua, a asculta Coranul recitat.

Este confirmat de catre Aisha (radhiAllahu anha) ca profetul (sallaAllahu alaihi wa salam) “obisnuia sa stea in poala ei si sa recite Coranul in timp ce eram la menstruatie” (Al-Bukhari si Muslim).

Recitarea Coranului de catre o femeie la menstruatie


Recitarea din Qur'an de cartre o femeie aflata la menstruatie, prin citire visuala sau in tacere ( in inima), fara a rosti (a pronunta cu limba), este permisa.

Majoritatea invatatilor sunt de parere ca nu este interzis pentru ea sa pronunte recitarea Coranului. Imamul Bukhari, Ibn Jareer At-Tabaree si Ibn Al-Munthir, Imam Malik si Imam Ash-Shaafi’ee (intr-o spunere mai veche) sunt de parere ca este permis pentru ea sa recite aya (verset din Coran).

Shaykul Islam IbnTaymiyah spunea:
"In fapt, nu exista nici o Sunnah care sa o impiedice a recita Qur'an.[...]
Hadithul care spune ca: “O femeie aflata la menstruatie si cea care se afla in stare de Jannabah (stare de impuritate sexuala) nu ar trebui sa recite nimic din Coran” este un hadith slab stalibit de majoritatea invatatilor in Hadith.
Pentru ca nimeni nu a relatat o interzicere de la Profet, sallallahu alaihi wa salam, in aceasta privinta, ea nu poate fi interzisa, astfel incat recitarea prin rostirea cu limba, nu este Haram."
Mai departe, el spune:
"Cunoscand disputa intre invatati in aceasta privinta, este mai indicat pentru femeia aflata la menstruatie sa nu recite Qur'an rostind cu limba decat atunci cand este necesar, de exemplu, daca este profesoara sau daca pregateste un examen."

Menstruatia si postul

Nu este permis pentru o femeie aflata la menstruatie sa tina orice tip de post: obligatoriu sau optional. Dar in comparatie cu rugaciunea, zilele de post trebuie recuperate asa cum a explicat mama Aisha (radhiAllahu anha) “Am avut aceasta perioada (menstruatia) si ni s-a ordonat sa tinem zilele de post pierdute, dar nu ne-a fost ordonat sa refacem rugaciunile” (Muslim, V 1, p 191).

Daca o femeie tine post, dar ii apare menstruatia, atunci postul ei nu este primit daca sangele a inceput sa curga inainte de apusul soarelui. Daca aceasta zi este o zi de post obligatorie atunci ea trebuie sa o recupereze atunci cand devine curata (din punct de vedere al impuritatii). Daca in respectiva zi de post femeia simte ca ii va veni menstruatia, dar nu ii curge deloc sange pana la apusul soarelui, atunci acea zi de post este completa si nu trebuie refacuta . Asta datorita faptului ca nu exista nici o regula pentru sangele care se afla in interiorul corpului unei femei si deoarece atunci cand profetul (sallaAllahu alaihi wa sallam) a fost intrebat: “este necesar pentru o femeie sa faca ghusul daca are un vis umed (descarcare sexuala nocturna)?” el a raspuns: “Da, daca ea observa o descarcare" (Al-Bukhari v1, p 171-2, hadith 280). Asadar el a pus ca si conditie vazul efectiv a descarcarii, iar similar acest lucru se aplica si in cazul menstruatiei.

Daca menstruatia unei femei va continua si dupa fajr, atunci postul ei nu va fi acceptat in acea zi, chiar daca ea a devenit curata dupa fajr. Daca ea devine curata inainte de fajr si tine post, atunci postul ei este acceptat chiar daca ea nu a facut ghusl (dus complet) pana la fajr. Acelasi lucru se aplica si in cazul impuritatii sexuale.

Daca o persoana intentioneaza sa tina post si nu a facut ghusl inainte de fajr, atunci postul acestuia ii este acceptat, fiind in concordanta cu hadithul Aishei (radhi Allahu anha) care a spus: “Profetul (sallaAllahu alaihi wa sallam) obisnuia sa se trezeasca fiind in stare de Jannabah sis a tina post in luna Ramadan". Saheeh Muslim, V.2, P.539.

Menstruatia si Tawaff in jurul Kaabei

Este interzis pentru o femeie aflata la menstruatie sa faca Tawaff (obligatoriu sau optional) datorita spunerii profetului (sallaAllahu alaihi wa sallam) lui Aisha care se afla la menstruatie cand faceau Hajj: “Fa tot ce se asteapta de la ceilalalti pelerini sa faca, cu exceptia Tawaff in jurul Kaabei pana cand vei fi curata`` (de la menstruatie).
Ii este permis sa faca restul de ritualuri din cadrul Hajjului.

Menstruatia si Tawafful de la plecare

Daca o femeie termina rituarile de Hajj si Umra si ii vine menstruatia inainte de a pleca acasa, iar menstruatia continua in timpul plecarii, atunci ea poate pleca fara a face Tawafful de plecare. Asta este in conformitate cu hadithul relatat de Ibn Abbass (radhiAllahu anhu): “Oamenilor le-a fost ordonat sa faca Tawaff-al-Wada’ (de plecare) ca ultim lucru inainte de a pleca (din Mecca) cu exceptia femeilor care sunt la menstruatie, acestea sunt excluse” (al-bukhari V2, p 469, hadith nr 810)

Menstruatia si moscheea

Este interzis pentru o femeie aflata la menstruatie sa stea in moschee (chiar si in zona de rugaciune pentru Eid) conform Hadithului lui Umm Atiyya (radhiAllahu anha) care l-a auzit pe profet (sallaAllahu alaihi wa sallam) zicand: “femeile aflate la menstruatie ar trebui sa iasa afara si sa participe la intalnirile religioase, dar ar trebui sa stea departe de locurile de rugaciune"

Menstruatia si relatiile sexuale

Este interzis pentru un sot sa intretina relatii sexual cu sotia sa atunci cand ea este la menstruatie si nu este permis pentru ea a-i face posibil acest lucru.

“Te întreabã despre [împreunarea] cu femeile în timpul menstruatiei. Spune: "Acesta este un rau. Asadar, stati departe de femei în timpul menstruatiei si nu vã apropiati de ele pânã nu se vor curãti (este vorba de interzicerea relatiilor sexuale în aceastã perioadã). ! Iar dacã sunt curate (este vorba de sfârsitul menstruatiei urmat de baia ritual-Gusl), puteti veni la ele(puteti întretine relatii sexuale cu ele), asa cum v-a poruncit Allah (adica numai prin intermediul vulvei.), cãci Allah îi iubeste pe cei care se cãiesc si îi iubeste pe cei care se curãtesc.”
[traducerea sensurilor din Coran 2;222]

Este relatat ca Imamul Ash-Shaafiee a spus: “Oricine face un astfel de lucru a comis un pacat major.” In schimb este permis sarutatul, imbratisarile cu o femeie aflata la menstruatie. Asa cum stim din hadithul Aishei (radhiAllahu anha) “profetul (sallaAllahu alaihi wa sallam) obisnuia sa imi spuna sa imi pun un Izar (un fel de imbracaminte purtata mai jos de talie) si obisnuia sa ma imbratiseze" (in timp ce eram la menstruatie)
Saheeh Al-Bukhari V. 1, P.180, Hadeeth 298.

Menstruatia si Divortul

Este interzis a divorta o sotie in timp ce se afla la menstruatie.

“O, Profetule! Dacã divortati de muieri, atunci despãrtiti-vã de ele dupã timpul de asteptare prescris pentru ele si socotiti timpul si fiti cufricã de Allah - Stãpânul vostru! Nu le alungati din casele lor si ele sã nu iasã, doar dacã au sãvârsit mare pãcat dovedit! Acestea sunt poruncile lui Allah, iar acela care calcã poruncile lui Allah este nedrept fatã de sine însusi. Tu nu stii, s-ar putea ca Allah sã facã sã se întâmple dupã aceea un lucru.”

[traducerea sensurilor din Coran 65:1]

O femeie trebuie sa fie curata (de la menstruatie sau dupa un contact sexual) sau este insarcinata (iar perioada ei prescrisa este pana cand naste). Daca de exemplu ea este divortata in timp ce se afla la menstruatie, atunci menstruatia ei nu va fi socotita la perioada ei de asteptare (Idda), iar astfel ea nu va putea determina cu precizie perioada de Idda. De asemenea daca este divortata fiind intr-o stare curata si dupa un contact sexual cu sotul ei, atunci ea nu poate fi sigura de perioada de Idda (daca este insarcinata sau nu). Din cauza incertitudinii a perioadei de Idda este interzis pentru un barbat sa divorteze de sotia sa pana cand starea ei (insarcinata sau curata) este clara.

Este de asemenea confirmat ca profetul (sallaAllahu alaihi wa sallam) s-a maniat atunci cand a auzit ca Ibn Umar si-a divortat sotia in timp ce aceasta era la menstrutie. I-a spus lui Umar ibn Al-Khataab sa ii spuna fiului sau (Ibn Umar) sa isi cheme sotia inapoi. Asadar daca un barbat isi divorteaza sotia in timp ce aceasta se afla la menstruatie, atunci el a facut un pacat si trebuie sa se caiasca la Allah, sa isi nege decizia, sa astepte pana cand ea devine curata, sa astepte pana la urmatoarea menstruatie si dupa ce devine curata din nou, atunci poate divorta de ea.

Exista trei exceptii cand divortul in timpul menstruatiei este permis. Acestea sunt:

1. Divortul este facut inainte ca cei doi soti sa aibe relatii intime, pentru ca in acest caz nu exista o perioada de Idda stabilita.

2. Daca menstruatia apare in timpul sarcinii, pentru ca asa cum este explicat mai sus, perioada de Idda nu se refera la menstruatie, ci la sarcina

3. Daca sotia este cea care cere divortul. In cazul in care exista multe certuri intre cei doi soti, atunci sotia poate cere divorul dand in schimb ceva sotului.

Evidenta vine din hadithul relalat de Ibn Abbass in care sotia lui Thabit Bin Wais bin Shamass a venit la profet (salla Allahu alaihi wa sallam) si i-a spus: “Mesager al lui Allah! Nu il condam pe Thabit pentru defecte in caracterul sau in religia sa, dar eu care sunt o musulmana urasc sa ma comport intr-o maniera ne-islamica (daca mai raman cu el”. Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) i-a raspuns “ii vei da inapoi gradina pe care ai primit-o de la sotul tau (ca si Mahr)?”. Aceasta a raspuns: “Da”. Atunci profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) i-a spus lui Thabit: “O, Thabit, accepta gradina si divorteaza de ea.” (Sahih Al-Bukhari, V 7, p 150, hadeeth 197

Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) nu a intrebat-o daca era la menstruatie sau nu.

In astfel de circumstante de nevoie, sotia poate cere divortul ne mai tinand cont de conditia sa menstruala. Divortul in timpul menstruatiei o poate vatama pe femeie, deoarece ii va prelungi perioada de Idda. Pe de cealalata parte, raul pe care casatoria cu sotul ei il poate face este mult mai mare si atunci este mult mai urgent divortul. De aceasta profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) nu a intrebat-o pe sotia lui Thabit bin Qais daca este la menstruatie sau nu.

Incheierea unui contract de casatorie cu o femeie care este la menstruatie este permis, deoarece nu exista o evidenta cum ca ar fi interzis.

Menstruatia si perioada de Idda a divortului

Daca sotul isi divorteaza sotia dupa prima relatie intima, atunci ea trebuie sa aibe o perioada de Idda a 3 menstruatii complete (daca este o femeie care nu este insarcinata). Asta este in conformitate cu spunerea lui Allah:

“Muierile divortate trebuie sa astepte trei menstruatii”.

[traducerea sensurilor din Coran 2:228]

Daca ea este insarcinata, atunci perioada ei de Idda este pana cand naste

“Si dacã aveti îndoieli în privinta perioadei de asteptare pentru muierile care nu mai nãdãjduiesc sã aibã ciclu, aceasta este pentru ele de trei luni si asemenea pentru cele ce nu au încã ciclu. Iar termenul pentru cele care sunt îngreunate este pânã ce ele zãmislesc. Iar aceluia care este cu fricã de Allah, aceluia îi face El lucrul sãu usor.”

[traducerea sensurilor din Coran 65:4]

Daca femeia inca nu este la menstruatie, sau este la menopauza, sau a avut o operatie de histeroctomie (inlaturarea uterului), atunci perioada ei de Idda este de 3 luni

“Si dacã aveti îndoieli în privinta perioadei de asteptare pentru muierile care nu mai nãdãjduiesc sã aibã ciclu, aceasta este pentru ele de trei luni si asemenea pentru cele ce nu au încã ciclu. Iar termenul pentru cele care sunt îngreunate este pânã ce ele zãmislesc. Iar aceluia care este cu fricã de Allah, aceluia îi face El lucrul sãu usor.” (exceptie in cazul mortii sotului)

[traducerea sensurilor din Coran 65:4]

“Aceia dintre voi care se sãvârsesc din viatã si lasã dupã ei sotii, ele trebuie sã astepte [o perioadã de] patru luni si zece [zile](186). Dupã ce au împlinit timpul lor, nu mai e nici un pãcat pentru voi pentru ceea ce fac ele cu sine, dupã cuviintã. Si Allah este Bineºtiutor [Khabir] a toate câte le faceti.”

[traducerea sensurilor din Coran 2: 234]

Obligatia de a face Ghusl

Este obligatoriu pentru o femeie aflata la menstruatie sa faca ghusl (baie completa) la sfarsitul menstruatiei. Asta este in conformitate cu spunerea profetului (salla Allahu alaihi wa sallam) Fatimei (fiica lui Abi Hubaish): “Renunta la rugaciune atunci cand iti incepe menstruatia, iar dup ace se termina, spala sangele de pe corpul tau (prin dus complet) si incepe din nou rugaciunea.” Sahih al-bukhari v 1, p 106, hadith 327.

Daca o femeie aflata la menstruatie devine curate in timpul unei rugaciuni, atunci ea trebuie sa faca baie imediat pentru a putea face respective rugaciune. Daca se afla in timpul unei calatorii si nu exista apa, sau folosirea apei i-ar putea dauna (din cauza unui motiv: boala sau altceva) atunci ea trebuie sa faca Tayammum pana cand poate folosi din nou apa.

(Sunnah)
avatar
Admin
Administrator
Administrator

Mesaje : 406
Puncte : 3853
Reputatie : 2
Data de inscriere : 16/03/2011
Localizare : Bucuresti, Romania

Vezi profilul utilizatorului http://surorilemusulmane.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum